Herhalingscursus Eerste Hulp

Na het behalen van het EHBO-diploma houdt u uw diploma geldig door jaarlijks herhalingslessen te volgen. Deze worden door onze vereniging verzorgd op basis van de meest recente druk van het Oranje Kruis-boekje en de nieuwste richtlijnen van de Nederlandse Reanimatieraad.

Onderwerpen die in de herhalingscursus behandeld worden zijn o.a. de 5 belangrijke punten bij het verlenen van eerste hulp, stoornissen in het bewustzijn, stoornissen in de ademhaling en stoornissen in de bloedsomloop (reanimatie). Vanaf 2010 is het gebruik van de AED (Automatische Externe Defibrillator) ook onderdeel van de herhalingslessen. Maar ook b.v. ernstige uitwendige bloedingen, shock, brandwonden, warmte- en koudeletsel, kneuzingen en verstuikingen. Soms aangevuld met actuele of speciale onderwerpen.

De cursussen zijn zeer praktijkgericht: Er wordt veel geoefend, vaak met elkaar maar ook met hulp van LOTUS-slachtoffers, die zijn opgeleid om een stoornis of letsel zo echt mogelijk na te spelen.

Gedurende de herhalingscursus dient de cursist te kunnen laten zien dat hij/zij voldoende competent is om de benodigde handelingen goed te kunnen uitvoeren. Dit wordt beoordeeld door onze vaste kaderinstructeurs. Om alle vaardigheden te oefenen, volgt de cursist alle 5 de herhalingsavonden die per jaar gegeven worden.

Cursisten die aan de competentie-vereisten voldoen ontvangen 2-jaarlijks een verlenging van hun EHBO-diploma met de aantekening verbandleer en - vanaf 2010 - Bediener AED.

Data, plaats en kosten herhalingscursus

Onze vereniging verzorgt jaarlijks herhalingscursussen voor groepen van ca. 20 gediplomeerde EHBO-ers. Voor zover een evenredige groepsverdeling dit toelaat kunt u kiezen in welke groep en dus op welke data u uw lessen volgt. Leden worden hier jaarlijks automatisch over geïnformeerd.

Vanaf januari 2024 gaan de nieuwe herhalingslessen weer van start.

De lestijden zijn van 19.30 uur tot 22.00 uur.

De kosten voor de herhalingscursus zijn € 65,-

Dit bedrag is inclusief de jaarlijkse kosten van het lidmaatschap van onze vereniging, koffie / thee tijdens de cursus en is inclusief de kosten voor de 2-jaarlijkse verlenging.

Voor meer info of aanmelden kunt u gebruik maken van ons contactformulier.

Neem contact met ons op door dit formulier in te vullen